Η πιο φορτωμένη εβδομάδα των Πανελληνίων τελείωσε! Τα δύο μαθήματα που καλούνταν να δώσουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ αποτελούν πλέον παρελθόν και απομένει ένα για το τέλος αυτής της δοκιμασίας γενικότερα (για όσους δε δίνουν ειδικά μαθήματα at least).
Το σημερινό πρόγραμμα λοιπόν είχε Χημεία, Πληροφορική και Λατινικά, τα θέματα και τις προτεινόμενες λύσεις των οποίων θα βρείτε παρακάτω:
Θέματα και Προτεινόμενες Απαντήσεις στη Χημεία Προσανατολισμού
Θέματα και Προτεινόμενες Απαντήσεις στην Πληροφορική Προσανατολισμού
Θέματα και Προτεινόμενες Απαντήσεις στα Λατινικά Προσανατολισμού
Σύμφωνα λοιπόν με τον ΟΕΦΕ, οι υποψήφιοι σήμερα δεν αντιμετώπισαν κάποια δυσάρεστη έκπληξη, χαρακτηρίζοντας τα θέματα σαφή και ικανοποιητικά για όσους είχα προετοιμαστεί σωστά.
Σχολιασμός Χημείας
Ο ΟΕΦΕ αναφέρει:
ΘΕΜΑ Α & Β
Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες οι απαντήσεις των θεμάτων, με μικρή προσοχή στις λεπτομέρειες των αιτιολογήσεων στο Θέμα Β.
ΘΕΜΑ Γ
Αναμενόμενα ερωτήματα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
ΘΕΜΑ Δ
Μεγάλης έκτασης απαντήσεις στα ερωτήματα Δ1 και Δ2. Με ελάχιστη δυσκολία το Δ3, όπου χρειάζεται μικρή προσοχή.
Σχολιασμός Πληροφορικής
Θέμα Α. Θεωρητικό θέμα με κατανοητές ερωτήσεις και χωρίς παγίδες.
Θέμα Β. Θέματα που εξέταζαν την εμπέδωση της ύλης από τους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Το Β4 είναι ένα ερώτημα το οποίο εξετάζει το επίπεδο κατανόησης της ύλης των υποπρογραμμάτων από τους μαθητές.
Θέμα Γ. Πρόγραμμα με δομή επανάληψης. Τα ζητούμενα ήταν κατανοητά και δουλεμένα.
Θέμα Δ. Κλασικό θέμα με επεξεργασίες πινάκων και κλήση ενός υποπρογράμματος με κατανοητή εκφώνηση.
Σχολιασμός Λατινικών
Ο ΟΕΦΕ αναφέρει:
Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 19 και 42 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα.
Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού – Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές αφού περιοριζόταν στις πρώτες δέκα σελίδες.
Η λεξιλογική άσκηση (Β2) κινήθηκε στα περσινά φυσιολογικά επίπεδα. Οι ερωτήσεις της Γραμματικής (Γ1, Γ2), εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση.
Οι ασκήσεις του Συντακτικού (Δ1, Δ2), δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Η Δ1 κινήθηκε στο κλασικό μοτίβο αφού ζητούσε αναγνώριση συντακτικών όρων και αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης. Η Δ2α ήταν μια εύκολη μετατροπή από παθητική σε ενεργητική σύνταξη. Η Δ2β εμπεριείχε έκπληξη αφού δεν έχει ξαναζητηθεί σε τέτοιες εξετάσεις. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν.