Το fast fashion τελευταία την έχει δει αλλιώς. Ίσως είναι ώρα να τη δούμε κι εμείς αλλιώς και να σαπορτάρουμε τοπικά μαγαζάκια ή θριφτάδικα. Μια ιδέα λέω. 🤔
Πάντως, η πρώτη μαχαιριά στην καρδιά των shopping lovers ήρθε όταν τα ZARA αποφάσισαν πως δε θέλουν να θεωρούνται πια ο φτωχός συγγενής που τα πουλάει όλα κοψοχρονιά, αλλά να αποκτήσει μια παραπάνω αξία ανεβάζοντας ταυτόχρονα την αξία των ρούχων του.
Οι καταναλωτές δε φάνηκαν να πτοούνται ιδιαίτερα. Κι αν ενοχλήθηκαν με αυτή την εξέλιξη, τότε είχαν εναλλακτικές για να καλύψουν το κενό. Το Shein μπαίνει κάπου εδώ στην κουβέντα, καθώς αποτελεί αγαπημένο ιστότοπο, έχοντας επίσης ορισμένα φυσικά καταστήματα. Είναι ο παράδεισος του υπερκαταναλωτισμού που πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να τραβήξει το ενδιαφέρον του καταναλωτή στην εποχή μας: διαθέτει αμέτρητα σχέδια για όλα τα γούστα, σε πάρα πολύ χαμηλές τιμές. Κι αυτό όσον αφορά τα ρούχα του μόνο. Διότι άμα πιάσουμε αξεσουάρ, είδη σπιτιού ή ό,τι άλλο βρίσκεις τυχαία σκρολάροντας και βάζεις στο καλάθι σου παρ’ όλο που δεν το είχες ανάγκη, θα ξημερώσουμε. Μέχρι και νυφικά με 30 δολάρια θα βρεις!
Ή έβρισκες τουλάχιστον, γιατί ο κινεζικός κολοσσός έχει αυξήσει σημαντικά τις τιμούλες του το τελευταίο διάστημα – ακόμα και κατά το 1/3 της αρχικής τιμής των προϊόντων του, ξεπερνώντας έτσι παρόμοιες ανατιμήσεις ανταγωνιστών του, όπως το Zara. Αυτό συμβαίνει γιατί θέλει να δώσει ένα boostάρισμα στα έσοδά του εν όψει εισόδου στο χρηματιστήριο. Εκεί λοιπόν που «χτυπούσε» τα νούμερα πάνω στα καρτελάκια των ZARA και H&M, πλέον κινείται στο ίδιο μήκος περίπου, σύμφωνα με στοιχεία που αποκαλύπτει η λονδρέζικη εταιρεία EDITED, ύστερα από σύγκριση των τιμών του φετινού Ιουνίου με τον περσινό.
Έτσι λοιπόν, προέκυψε ότι στις ΗΠΑ, η εταιρεία είχε αυξήσει τη μέση τιμή των φορεμάτων κατά 28%, με τη μέση τιμή τους να ξεπερνάει οριακά τα 28 δολάρια. Στο Ηνωμένο Βασίλειο από την άλλη, η ποσοστιαία αυτή αύξηση ανήλθε σε 15%, με τα φορέματα να κοστίζουν πλέον κατά μέσο όρο 24 λίρες. Σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία σημειώθηκε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση, και συγκεκριμένα 36%.